El centre
Info AMPA
Revista escolar
Estigues informat
Subscriu-te i et mantindrem informat sobre les notícies del nostre col·legi. Pots subscriure't a més d'una categoria.
Calendari de events
Octubre 2017
Pregunta de enquesta

Esteu a favor de la jornada continua?

SI - 50%
NO - 50%
TINC DUBTES - 0%

Votos totales: 4
La votació ja ha finalitzat en: 30 nov. 2016 - 00:00

Benvolguts amics i familiars,

Madagascar és la quarta illa més gran del món i en l'actualitat habitat per aprox. 20 milions de persones. És ben coneguda per la seua bella i única flora i fauna; I per les moltes espècies que només es pot trobar en esta illa.
Per desgràcia, és també un dels països més pobres del món. Els problemes polítics, la falta de d'educació escolar i la falta d'atenció sanitària són només alguns dels principals problemes que el poble malgaix s'enfronta tots els dies.

Part de la meua família és originària de Madagascar; Per tant, hem viatjat moltes vegades per tot este país i coneixem molt bé la situació de la gent. A fi d'ajudar, amb el suport dels nostres amics i familiars, hem creat alguns projectes humanitaris en els últims anys.

Amb l'ajuda i les donacions dels nostres amics i familiars, recolzem un orfenat en Fort Dauphin (Madagascar sud) , que oferix a més de 50 òrfens una llar i una educació escolar bàsica. A més, proporciona educació escolar i una menjar calenta per a altres 80 xiquets les famílies de la qual no poden permetre's el luxe de fer-ho. Les monges que dirigixen l'orfenat també s'ocupen de 50 persones majors que no tenen família i no tindrien una llar i l'atenció mèdica necessària, si no fóra per la seua ajuda.
A part d'açò, una donació mensual es destina a l'assistència social en la capital, Antananarivo, que cuida de xiquets sense llar, bebés que es troben en el fem i els xiquets de bolquers que es queden en l'hospital perquè les mares no són capaços de cuidar d'ells.
La raó per la qual estic escrivint a tots vostés és que ara estem planejant crear un nou projecte, per al qual es requerix tot el suport que podem aconseguir.

Una de les coses més faltades de Madagascar és l'atenció mèdica per a aquells que no poden permetre-se-la. Per tant, després d'investigar i molts debats sobre què podíem fer per a ajudar, decidim construir una clínica oftalmològica en Fort Dauphin. En l'actualitat no hi ha cap Oftalmòleg en una superfície d'aprox. 600 km. El nostre amic, el doctor Thomas, oftalmòleg, amb molta experiència en projectes humanitaris en tot el món, ens va acompanyar el mes passat per a posar el projecte en marxa. Amb 50 quilos de medicaments donats i algunes màquines bàsiques per a proves en el nostre equipatge, el Dr. Thomas va aconseguir tractar aprox. 60 persones en Fort Dauphin. El no sols va tractar les persones, sinó també va instruir / va formar la infermera i un oftalmòleg local sobre com dur a terme este projecte després de la seua visita. Va ensenyar els tractaments bàsics i higiene que són necessaris perquè tot funcione. A causa de les lleis malgaixes esta clínica, crida "La Visió", també proporcionarà un servici mèdic general a través d'un metge de família local. La nostra intenció és oferir a tots l'atenció mèdica que necessiten. Les persones que no poden pagar el tractament serà tractada de forma gratuïta, la qual cosa esperem cobrir amb les donacions que tant de bo rebrem.

La pròpia clínica necessita algunes reformes bàsiques (de moment és una casa normal) , però per descomptat els estàndards africans no estan ni tan sols prop dels estàndards europeus, per la qual cosa tractarem de fer el millor possible amb el que tenim. Hem contractat personal local i si tot va bé al gener / febrer de 2013 "La Visión" estarà llesta.

Per descomptat estarem sempre en contacte amb la nostra gent que està ací tal com veníem fent fins ara; viatjarem a Fort Dauphin regularment (acompanyat pel Dr. Thomas) , portant les donacions personalment i assegurant-nos de que les coses estan funcionant degudament.

Nosaltres farem tot el que es puga per a mantindre-vos actualitzats sobre les últimes notícies i novetats i enviarem fotos, etc. perquè podeu veure com esteu ajudant.
Espere que esta breu introducció sobre este gran projecte vos haja donat una idea del que estem fent i que mostre tant que depén de les vostres donacions. Si hi ha preguntes o necessiteu més informació, no dubteu a contactar amb nosaltres.
També m'agradaria aprofitar esta oportunitat per a donar les gràcies a tots aquells que ens han recolzat en els últims anys i espere que també podem comptar amb vosaltres en el futur.

Jessica Zimmermann